perjantai 5. elokuuta 2011

Ihmekoira Liinu :)

Kaveri oli täällä kaffella ja jätskillä. Kun ovikello soi, laitoin molemmat koirat odottamaan eteiseen, Inca osaa odottaa, mutta sillä on aina hirvee kiire päästä kattomaan kuka tulee ja tervehtimään (minä, minä, minä, heti, heti, nyt, nyt, nyt). Se tapittaa minua herkeämättä, että joko, joko, joko....saa luvan. Liinu ei tiedä tuon taivaallista tulijoista eikä odottamisesta eikä tevehtimisestä vielä. Eikä sitä niin hirveästi tunnu kiinnostavankaan tulijat toisin kuin Incaa saman ikäisenä. Sehän sai hepulikohtauksia, kun joku tuli sisään :o

No, sain Liinunkin odottamaan eteiseen Incan kanssa, vaikka se kyllä katseli minua, että mitä ihmettä tämä nyt on, mutta odotanpa kumminkin, kun emäntä näyttää olevan tosissaan. Siinä ne istua nökötti taas molemmat :) Inca ryntää heti, kun se saa luvan, tervehtimään ja menee Liinukin, mutta se ei ole sille mikään niin iso juttu kuin Incalle.

Sitten syötiin jätskiä keittiössä ja Liinu näky raahaavan kaverin kengän eteisestä ja alkavan nautiskella siitä. Minä sanoin sille miedon ä-ää:n, Liinu katsoi minua, että aijaa, jätti kengän ja aloitti luitten pureskelun. Jonkun ajan kuluttua se käveli kenkää kohti, sanoin taas miedon ä-ää:n, Liinu kaarsi kengän vierestä ja antoi sen olla.

Mutta joo, Liinun ei tarvikaan muuta kun totella ja siinä hommassa se on ihmekoira, saa nähdä, kuinka kauan :D

Varmaan toimin totaalisesti erilailla nyt, kun Incan kanssa, vaikka en itse sitä huomaa tai tajua. Incan kanssa tein paljon enemmän hommia tuonkaltaisten asioitten kanssa, joten nyt tuntuu tosi kummalliselta, kun Liinu tottelee noin helposti. Mutta Liinu on Liinu ja Inca on Inca, kaksi eri koiraa ja luonnetta.

2 kommenttia:

  1. No kyllä sinä nyt oikeesti taisit saada sen yodokoiran:) Tommonen meidän pikkupoika aikoinaan just oli.

    VastaaPoista
  2. Kyllä Liinussa ja Yodossa on paljon yhtäläisyyksiä :) Tämä arvio sen vähän perusteella, mitä Yodoa tunnen.

    Mutta vielä haluan korostaa sitä, miten valtavan kiva on, kun koirat on niin erilaisia. Tylsäähän se olis, jos kaikki perrot olis just jetsulleen toistensa kopiota!

    Kyllä olen saanut sitä, mitä olen tilannut :D

    VastaaPoista