keskiviikko 27. heinäkuuta 2011

Saaripäivä

Ja taas Inca ui...

...ja taas!

Minä olen kiivennyt huipulle!

Tarkkana

Jossakin luuraa Liinu jotenkin päin

Täällä mä nukun, mun oma nukkumapaikka :)

Hui! Rantaan tuli isoja laivanlaineita, niitä piti lähteä karkuun!

Menomatkalla Liinu oli etupenkillä sylissäni ja Rymättylän kohdalla se okseni. Olin varautunut siihen ja talouspaperia oli käden ulottuvilla, mutta oksennus tuli niin vauhdikkaasti, että sitä oli sitten vaatteillani. Ja kun siitä sotkusta vähän selvisin, laitoin pyyheliinan syliini mahdollisia uusia oksennuksia varten. Niitä ei tullut, mutta pissat tuli :D Olin siis oksennuksessa ja pissassa, että huh hei vaan tätä vauvan kanssa matkustamista! Kun päästiin lossirantaan, siellä tuli sitten loput oksennukset maahan lossia odotellessa.

Lopulta osoittautui, että Liinu tykkäsi olla auton lattialla jaloissani, jossa se nukkui lopun menomatkasta ja lähes koko tulomatkan. Inca oli takapäässä, mennessä se uikutti ja läähätti, kuten sillä tapana on, kun jotain "tapahtuu". Se ei tahdo nahoissaan pysyä. Tulomatkalla oli ihan rauhallista.

Liinu pääsi nyt ekaa kertaa veneeseen, mutta ei siinä ollut sen suurempia ongelmia. Siinä se nökötti sylissäni soutumatkan ajan. Ja kun päästiin mökkirantaan, niin Liinu nuuskutteli paikkoja tarkkaan, eikä juurikaan välittänyt ensikertaa tapaamistaan ihmisistä. Kun se oli aikansa nuuskutellut ja kun minä sanoin lapsille, että Liinun pitää saada nukkua, niin sitten tuo pieni kääryle valitsi paikakseen vanhan lipputangon juuren, jossa se nukkui pitkään pariin otteeseen. Siinä se oli ihmisten lähellä, mutta kuitenkin syrjässä.

Liinun nukkumista eivät häirinneet lapset, ei aikuiset. Eikä ne häirinneet sitä muutenkaan. Hereillä ollessaan se oli kuin kala vedessä, vaikka ympärillä oli omasta takaa neljä 1,5 - 8-vuotiasta lasta ja lisänä ajoittain naapurin kolme samaa ikäsorttimenttia olevaa lasta plus aikuiset päälle. Se leikki Incan kanssa, puuhaili omiaan ja otti pallutukset vastaan mitenkään arastelematta ketään. Ja Incallehan tämä kaikki oli entuudestaan tuttua.

1 kommentti:

  1. Ihanan näköistä menoa! :) Tuo Liinu nukkumassa -kuva-arvoitus oli hauska!

    VastaaPoista