sunnuntai 25. syyskuuta 2011

Hoitotoimet jatkuu...

...siten, että vaihdoin Terra-Polyvet salvan Bacibact-pulveriin. Alkoi tuntua siltä, että se salva vaan hautoo ja hautoo ja pitää haavan märkänä ikuisuuden. Tuo pulveri kuivattaa ja samalla hoitaa. Sitä olen sitten huiskinut haavaan puhdistusten jälkeen ja niitten välillä. Juuri tein iltaoperaatiot, mutta en kyllä nähnyt, missä kunnossa haava nyt oli. Ja nettiä selaamalla tuo pulveri löytyi, tietenkin. Sieltähän sitä nykypäivänä hoito-ohjeet ja muu tieto haetaan.

Liinu kun näki minun menevän tarjottimen kanssa Incan luo, niin se suuntasi nukkumapaikastaan avustamaan minua. Nyt ei tarvinnut kun kädellä näyttää, että stop, niin koira pysähtyi siihen paikkaan ja kävi maate. Ja minä sain rauhassa putsata ja hoitaa haavan. Lopuksi se kyllä tuli viereen, kun Inca saa aina hoitotoimenpiteitten jälkeen namia palkaksi ja Liinu haluu kanssa. Ja saahan se, tällä kertaa siitä hyvästä, että antoi meidän olla rauhassa.

Incan kanssa olen tehnyt pieniä remmilenkkejä kurarukkaset ja muut vermeet jalassa. Liinun kanssa kävin metsälenkillä ja sitten Liinu on oikein nautiskellut nuuskutuslenkeistä, kun se on saanut rauhassa mennä nenä pitkin tienvieriä. Leikit ovat jääneet vähiin, mutta leukapainia nämä harrastivat sisällä jo siihen malliin, että Incakin oli yhtäkkiä ilman sukkaa, se kun oli Liinun suussa! Incaan on siis tullut eloa enemmän selvästi, vaikka toki olen ihan tarkoituksella pitänyt kaverukset erillään. Mutta ei Inca ole osoittanut kovin paljon kiinnostusta Liinua kohtaan, joten kai haava on vaivannut ja nyt se on ehkä vähän parempi sitten.

Särkylääkettäkin annoin niin, että puolet annoksesta aamulla ja puolet illalla. Enhän minä tiedä, särkeekö haava, mutta kun se on vielä niin avoin, niin ehkä se sattuu kuitenkin. Lääke menee sutjakasti alas pienen sulatejuustoviipalemöykyn sisässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti