perjantai 31. elokuuta 2012

Tokotuokioita

Olen käynyt Incan kanssa muutamaan otteeseen pitkästä aikaa tokoilemassa, ihan kotikutoista tokoilua lähellä olevalla hyvällä nurtsiplaanilla. Liekö ikä tehnyt tehtävänsä, mutta Inca on suoriutunut liikkeistä suureksi hämmästyksekseni hyvin. Minä en tosin vaadi seuruussa kiinniliimautumista tai muuta pilkunviilaustakaan, kunhan nyt puuhataan jotain aikamme kuluksi ja katsotaan mihin se riittää :D

Mutta siis esimerkiksi Inca jää liikkeestä seisomaan, mikä on ollut sille ennen ylivoimaisen vaikeaa harjoittelusta ja toistoista huolimatta. Nyt jää seisomaan ja odottaa, että tulen viereen ja saa luvan istua. Eihän se täydellistä ole tietenkään, en mene kovin kauas ja palaan aika sukkelaan takaisin, mutta se, että Inca jää liikkeestä seisomaan, on jo ihme!

Toinen vielä suurempi ihme on, että se menee liikkeestä makuulle, mitä en koskaan ole sen kanssa edes harjoitellut :O Tänään piruuttani kokeilin, onnistuisiko se ihan kylmiltään ja olin melkoisen yllättynyt, kun koira jäi käskystä maate ja minä jatkoin matkaa! Siinä se odotti, kunnes tulin takaisin viereen ja nousi istumaan kun sai luvan. Vautsi, että oli hienoa!

Kyllä Incasta tokokoiraksi on, jos emäntä vaan jaksaa pilkunviilausta :D Ainoa, mitä ei olla nyt harjoiteltu, on estehyppy. Pitäisi rahdata tai kehitellä joku systeemi nurtsille tai harjoitella sitä sisällä.

Tokoilun jälkeen olen tehnyt sille esineruudun, josta se muutaman kerran saa hakea esineen. Ja loppuhuipennus on, kun se saa naminetsinnät :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti